• آموزش فعال سازی CloudFlare
  • ارسال شده توسط: عبدالهی تاریخ انتشار: 29 / 12 / 16 موضوع: امنیت ۱ دیدگاه برای آموزش فعال سازی CloudFlare

    CloudFlare یک سیستم جهانی رایانش ابری است که از صدها و شاید هزاران مشترک در سراسر دنیا تشکیل شده است که کمک می کند سایت شما عملکرد بهتری داشته باشد.باید توجه نمود که این نفرات به اطلاعات و سایتهای یکدیگر دسترسی ندارند و تنها Cloudflare منابعی را در اختیار آنها قرار می دهد . وقتی شما عضوی از این جامعه مجازی باشید  اطلاعات بین شما به گردش در خواهد آمد و این تعامل موجب بهبود وضعیت و سرعت سایت شما خواهد شد . همچنین به دلیل تغییر DNS سایت شما امکان پیدا کردن محل سرور برای هکرها قدری سخت خواهد شد و این امر موجب افزایش امنیت شما می گردد  .با فعال سازی CloudFlare روی سایت خود از بسیاری از تهدیدات آنلاین از قبیل DDOS محافظت خواهید شد، سرعت بارگذاری سایت تا 2 برابر افزایش خواهد یافت، مصرف پهنای باند تا 60% کاهش می یابد، همچنین ارسال درخواست ها به سمت سرور را تا 65% کاهش می دهد.

     

    CDN مخفف کلمات Content Delivery Network می باشد . از این سیستم معمولا برای کنترل مصرف سایت ها از منابع سرور هاستینگ خود و جلوگیری از حملات امنیتی استفاده می شود. زمانیکه وب سایت شما بر روی dns های یک CDN قرار می گیرد، سایت برای بازدید کنندگان در کمترین زمان بارگزاری می شود و عملکرد بهتری نیز خواهد داشت.
    CloudFlare نسل جدید CDN یا همان  Content Delivery Network با یک لایه امنیتی می باشد. هنگامی که CloudFlare بر روی سایت شما فعال شده باشد، ارسال و دریافت اطلاعات سایت شما از طریق CloudFlare CDN انجام می گیرد.

    CloudFlare مانع ورود ربات ها به سایت شما میشود و در نتیجه تنها کاربران واقعی از سایت شما بهره میبرند . کلود فلر محتویات هاست شما را در سرورهای خود که در نقاط مختلفی از جهان قرار دارد ذخیره موقت یا کش می کند برای مثال اگر شما در آمریکا باشید محتویات سایت شما روی سروری که در آمریکا هست قرار می گیرد. اگر در اروپا سایت را باز کنید محتویاتش را از یک سرور در اروپا دریافت می کنید. اگه در آسیا باشید یک سرور در شهر توکیو  ژاپن محتویات سایت را برای شما بارگزاری می کند. کلود فلر نزدکترین سرور به شما را انتخاب و محتویات سایت را برای شما از آن سرور  نمایش میدهد در نتیجه با سرعت بیشتری سایت را مشاهده خواهید کرد.
    مانع قعطی سایت شما می شود یعنی وقتی هاست شما دان باشد ، کاربر به راحتی از سایت شما استفاده می کند و سایت شما را همیشه آنلاین نگه می دارد.در نهایت پهنایی باند سایت شما مصرف نشده و حداقل 60 درصد در پهنای باند هاستتان صرفه جویی می شود .
    برای فعال کردن CloudFlare وارد سایت www.cloudflare.com شوید . برای انجام تنظیمات باید در سایت عضو شوید برای عضویت در منوی سایت روی گزینه Sign up کلیک کنید .

    %image_alt%

    وارد صفحه عضویت سایت شده اید آدرس ایمیل و رمز عبور دلخواه را وارد نموده تیک مربوط به تایید قوانین را فعال کرده سپس روی گزینهCreate Account کلیک کنید .

    %image_alt%

    اکنون وارد حساب کاربری خود شده اید در بالای سایت روی گزینه Add Site کلیک کنید .

    %image_alt%

    در قسمتSet Up Websites در فیلد مشخص شده در تصویر نام دامنه خود را وارد نمایید سپس دکمه Begin Scan  را بزنید .

    %image_alt%

    اسکن دامنه شما شروع می شود منتظر باشید تا اسکن تکمیل شود پس از پایان اسکن دامنه دکمه Continue Setup ظاهر می شود روی این دکمه کلیک کنید .

    %image_alt%

    بعد از آنالیز ، رکورد های پیدا شده برای دامنه وارد شده توسط شما در لیستی به شما نمایش داده میشود ، لیستی از زیر دامنه‌ها ، CNAME و MX فعلی تنظیم شده بر روی سایت شما نمایش داده می‌شود. CloudFlare دو زیر دامنه جدید برای دومین شما ساخته است که یکی از آن‌ها با نام Direct برای هنگامی است که پس از اتصال این سرویس به سایت خود می‌خواهید به صورت مستقیم به سرورهای سایت دسترسی داشته باشید ( مانند نیاز به استفاده از CPanel ) و دیگری با نام FTP برای دسترسی مستقیم به پروتکل مربوط به آپلود فایل‌ها بر روی‌هاست شما است که از آن می‌توانید در برنامه های مربوط به این کار استفاده کنید. علامت ابر نارنجی رنگ به معنای روش بودن سیستم برای آن آدرس است ، پیشنهاد میشود برای تمامی آدرس ها با کلیک بر روی علامت ابر سیستم را برای آن آدرس نیز روش کنید . اگر نیاز به ایجاد رکورد جدیدی داشته باشید می توانید با کلیک بر روی Add Record رکورد مربوطه را اضافه نمایید.روی گزینه Continue کلیک کنید .

    %image_alt%

    در مرحله بعد قسمت Choose a plan را روی Free قرار دهید ، سپس روی دکمه continue کلیک کنید .پنل های دیگر تجاری هستند که در صورت تمایل میتوانید با پرداخت هزینه آنها را برای خود فعال نمایید .در این مرحله ، کلود فلر دو DNS جدید برای دامنه ی سایت شما نمایش می دهد. می بایست DNS های دامنه ی سایت خود را بر روی DNS های داده شده تنظیم نمایید و DNS های قبلی را حذف نمایید.

    %image_alt%

    با کلیک روی کزینه continue به صفحه ی اصلی سایت و تب Overview منتقل خواهید شد وضعیت یا Status سایت شما بر روی Pending یا معلق قرار دارد. دی ان اس های داده شده را بر روی دامنه خود ست نمایید .منتظر باشید تا زمان شدن دی ان اس ها سپری شود پس از ست شدن دی ان اس ها وضعیت سایت شما Active خواهد شد.

    باید توجه داشته باشید که تنظیم و ست شدن کامل DNS های کلود فلر بر روی دامنه معمولا 24 تا 72 ساعت زمان نیاز دارد. 

    عبدالهی

    کارشناس ارشد رشته نرم افزار هستم . تخصص اصلی بنده php و فریم ورک Laravel هست . برای کمک به پیشرفت علمی وب در ایران هر کاری میکنم امیدوارم مطالب آموزشی این وبلاگ بتواند به شما بازدید کننده گرامی کمک کند.

    يک ديدگاه

    1. در زمینه ای که فعالیت می کنید جزء بهترین سایت ها هستید موفق باشید

    دسته‌ها