• آموزش نصب CloudLinux
  • ارسال شده توسط: عبدالهی تاریخ انتشار: 15 / 07 / 14 موضوع: امنیت , لینوکس هیچ دیدگاهی برای آموزش نصب CloudLinux ثبت نشده

    در این آموزش قصد داریم نحوه نصب کلود لینوکس روی سی پنل سرور مجازی را به شما آموزش دهیم . اما قبل از آن خوب هست بدانید که :

     


     

    کلود لینوکس چیست؟ در سرورهای معمولی چیزی برای محدود سازی کاربر وجود ندارد ، البته مواردی مثل حداکثر حافظه برای PHP یا حداکثر زمان انجام CronJob ها یا پهنای باند وجود ، اما مواردی که ممکن هست به کیفیت ، سرعت ، امنیت و.. سرور آسیب وارد کند وجود ندارد.
    در سرویس های اشتراکی بیش از ۱ کاربر بر روی یک سرور میزبانی می شود و ممکن هست یکی از کاربرهای میزبانی شده بر روی سرور اشتراکی مورد حمله یا مشکل نرم افزار بر بخورد که موجب مشغول کردن یا Hang/Crash سرور شود.
    در واقع با کلود لینوکس مدیر سرور و کاربر خوشحال تر خواهد بود ، چرا که کندی سرعت ، قطعی و به مخاطره افتادن امنیت سرور به دلیل حمله ، مشکل ، و.. برای وب سایت ها اتفاق نمی افتد.

     

    حال برای تبدیل سیستم عامل CentOS خود به CloudLinux  در SSH وارد کنید :

    wget http://repo.cloudlinux.com/cloudlinux/sources/cln/cldeploy ; sh cldeploy -k keyactive

    توجه داشته باشید که منظور از keyactive همان لایسنس کلود لینوکس است که میتوانید با مراجعه به این لینک یک از لایسنس تریال یک ماهه آن استفاده نمایید و سپس بعد از این مدت اقدام به خرید لایسنس از سایت مربوطه نمایید.

    سپس ، نوبت به نصب CageFS می رسد :

     

    yum install cagefs
    /usr/sbin/cagefsctl --init
    mkdir /home/cagefs-skeleton ; ln -s /home/cagefs-skeleton /usr/share/cagefs-skeleton
    
    

    زمانی که تمامی مراحل فوق را کامل انجام دادید حال در فایروال خود که اکثرا از csf استفاده می کنند گزینه مربوط به کلود نیز برطرف شده ولی CloudLinux Disable ptrace فعال شده که برای امنیت آن نیز واجب است :
    برای این امر دستورات زیر را اجرا نمایید :

    nano /etc/sysctl.conf
    

    در انتهای آنر قرار دهید :

    kernal.user ptrace = 0
    
    

    و در آخر :

    sysctl -p

    عبدالهی

    کارشناس ارشد رشته نرم افزار هستم . تخصص اصلی بنده php و فریم ورک Laravel هست . برای کمک به پیشرفت علمی وب در ایران هر کاری میکنم امیدوارم مطالب آموزشی این وبلاگ بتواند به شما بازدید کننده گرامی کمک کند.

    دسته‌ها