• هک تلگرام – راه کار جلوگیری از هک شدن حساب کاربری تلگرام
  • ارسال شده توسط: عبدالهی تاریخ انتشار: 10 / 01 / 19 موضوع: دسته‌بندی نشده هیچ دیدگاهی برای هک تلگرام – راه کار جلوگیری از هک شدن حساب کاربری تلگرام ثبت نشده

    نرم افزار هک تلگرام ؟

    چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم ؟

     

    هک تلگرام

     

    تصور کنید در منزل یا محل کارتان نشسته اید که یک پیام، حاوی یک کد ۵ رقمی از شرکت تلگرام با همان لوگوی آبی آسمانی به همراه موشک کاغذی سفید دریافت می کنید. بلافاصله اینبار در یک گفتگوی دیگر باز هم از طرف تلگرام و باز هم با همان لوگوی آبی آسمانی به همراه موشک کاغذی سفید رنگ، پیامی به زبان فارسی و شاید هم انگلیسی با این مضمون که “شرکت تلگرام برای تایید شماره شما نیازمند دریافت کد ارسالی می باشد و در صورتی که کد ارسال نشود، شماره شما از سرور تلگرام حذف خواهد شد” به دستتان می رسد. و شما هم با تصور اینکه پیام از طرف تلگرام ارسال شده است، کد را برای هکر محترم فرستاده و دسترسی به حساب شخصی خود را به جناب هکر هدیه می دهید. و از اینجا داستان رنگ دیگری به خود می گیرد، ارسال پیامهای نا مربوط به دوستان، آشنایان و دیگر افراد و تشکیل گروه های غیر اخلاقی و یا حتی سوء استفاده های مالی و… یکی از چندین و چند پیامد ناگوار این اتفاق شوم می باشد.

     

    در این حالت دو اتفاق ممکن است رخ دهد که هر دو تقریباٌ یک راه حل دارند:

    اتفاق اول که می تواند رخ دهد این است که هکر تلگرام، بصورت خاموش و نامحسوس وارد تلگرام شما شده و از طرف شما با دوستان یا آشنایانتان صحبت می کند و به سرعت گفتگوها را پاک کرده و ردی از خود بجای نمی گذارد. در این مواقع شما با دیدن عبارت You are Typing… در لیست گفتگو های تلگرام می توانید متوجه این اتفاق شوید. که در این حالت شما می بایست به مسیر:

    Setting > Privacy and Security > Activee Sessions

    بروید و گزینه Terminate all Other Sessions را لمس کنید تا برنامه تلگرام در تمام دستگاه های دیگر Log Out شود و دیگر کسی بجز خودتان دسترسی به تلگرام شما نداشته باشد.

    اتفاق دوم و در ظاهر خطرناکتر، این است که هک کننده تلگرام برای تلگرام شما کد امنیتی یا همان Pass Code گذاشته باشد و اینبار این هکر است که دسترسی شما را به تلگرام محدود می کند. و شما هنگام باز کردن برنامه تلگرام با این صحنه مواجه می شوید.

     

    Telegram-pass-code

     

    دراین حالت شما تنها می توانید مشاهده کننده پیامهایی که در نوار اعلانها یا همان Notifications Bar مدام برایتان از افراد و گروه های مختلف ارسال می شود باشید. راه حل این است که اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید به مسیر:

    Setting > Apps > Download > Telegram > Clear Data

    و اگر از گوشیهای آیفون استفاده می کنید به مسیر:

    Setting > General > Usage > Show all Apps > Telegram > Delete App

    رفته و مجدداٌ برنامه را نصب و Start Messaging کنید.

     

    Telegram-start-messaging

     

    بعد از دریافت کد از تلگرام که از طریق پیامک برایتان ارسال می شود و وارد کردن آن در قسمت مربوطه، وارد صفحه ای می شوید که تلگرام از شما Password می خواهد.

     

    Telegram-password

     

    گزینه Forgot password را زده و در پنجره ای که با پیام ارسال ایمیل باز می شود Ok  کنید.

     

    Telegram-recovert-code-to-email

     

    اگر ایمیل مندرج در این پنجره، ایمیل خودتان بود به حساب ایمیل خود رفته و کد ۶ رقمی که از تلگرام برایتان ارسال شده را وارد کنید و به محض ورود به حساب تلگرام خود به مسیر:

    Setting > Privacy and Security > Active Sessions

    بروید و گزینه Terminate all Other Sessions را لمس کنید تا برنامه تلگرام در تمام دستگاه های دیگر Log Out شود.
    ولی اگر ایمیل مندرج در پنجره باز شده برای شما نبود و هک کننده آینده نگر ما، مراحل تایید دو مرحله ای یا همان Two-Step Verification را طی کرده بود Ok کرده و سپس پیام آبی رنگ ?Having trouble accessingyour e-mail *********@gmail.com را انتخاب کنید.

     

    Telegram-trouble-accessing-email

     

    با لمس Ok در پنجره باز شده تمامی گفتگوها مخاطبین و هر آنچه که شما تا به الان در حساب تلگرام خود داشته اید بصورت غیر قابل بازگشت پاک می شود.

     

    Telegram-restore-access

     

    ولی در عوض شما حساب تلگرام  را از هک کننده تلگرام خود باز پس گرفته اید.

    در ادامه چند توصیه که می تواند از بروز این اتفاقات و از دست دادن اطلاعات و دسترسی به حریم خصوصیتان و بروز پیشامدهای ناگوار بعدی جلوگیری کند را ارائه می دهد:
    ۱- هیچگاه کدهای تاییدی که از طرف تلگرام یا هر برنامه دیگری برایتان ارسال می شود را در اختیار هیچ کس حتی نزدیکانتان هم  نگذارید چون این کدهای تایید، کلید راهیابی به حریم خصوصی شما می باشند.
    ۲- اگر تا الان قابلیت تایید دو مرحله ای یا همان Tow-Step Verificstion در تلگرام را فعال نکرده اید، هرچه زودتر این فعالسازی را انجام دهید تا ورود به حساب تلگرام  شما بصورت دو مرحله ای و با تایید خودتان صورت بپذیرد.
    ۳- در هنگام انجام عمل Terminate all Sessions از صفحه یک Screen Shot یا همان “عکس از صفحه” بگیرید که در صورت نیاز، آی پی آدرسهای دیگر افرادی  که وارد حساب تلگرام شما شده اند را در اختیار داشته باشید.
    ۴- در صورت افتادن به دام هک کنندگان تلگرام این موضوع را به مقامات قضایی و پلیس فتا اطلاع دهید تا از همه گیر شدن این فریبکاری و سوءاستفاده های غیر اخلاقی در جامعه جلوگیری شود.

    عبدالهی

    کارشناس ارشد رشته نرم افزار هستم . تخصص اصلی بنده php و فریم ورک Laravel هست . برای کمک به پیشرفت علمی وب در ایران هر کاری میکنم امیدوارم مطالب آموزشی این وبلاگ بتواند به شما بازدید کننده گرامی کمک کند.

    دسته‌ها