• بررسی پارامترهای my.cnf
  • ارسال شده توسط: عبدالهی تاریخ انتشار: 22 / 08 / 14 موضوع: لینوکس ۱ دیدگاه برای بررسی پارامترهای my.cnf

    بررسی پارامترهای my.cnf

    query_cache_size

    گاهی بارها و بارها پرس و جوی یکسان بر روی مجموعه داده های مشابه پایگاه داده انجام می شود ، که در هر بار اجرا همان نتایج قبلی را باز می گرداند، MySQL می تواند نتایج را راCache  نماید و باعث اجتناب از ایجاد سربار با  اجرای مکرر داده ها بارها و بارها شود و Load  کاری سرور را کاهش می دهد.

    key_buffer_size 

    key_buffer_size اندازه بافر برای Index های استفاده شده می باشد. بافرهای بزرگ تر سریع تر دستورات SQL را اجرا می نمایند و نتیجه را بازمی گردانند. مقدار آن حداقل یک چهارم میزان حافظه اصلی RAM  است و توجه داشته باشید که مقدار آن نباید بیش از نصف میزان حافظه اصلی قرار گیرد. در حالت ایده آل تمام اطلاعات در بافر index می شود. ( به اندازه مجموع تمام فایل های MYI بر روی سرور)

    table_cache

    به طور پیش فرض 64 است. در هر بار دسترسی Mysql به Table  ، آن Table در Cache قرار می گیرد. اگر سیستم به Table های زیادی دسترسی داشته باشد، در صورت Cache  بودن فرایندها سریعتر انجام می شود. Mysql  از قابلیت multi-threaded پشتیبانی می نماید. ممکن است query  های زیادی در لحظه روی Table  در حال اجرا باشد و هر یک از query  ها روی یک Table باز کار می کند. جهت فعالیت open_tables نیاز به فعال سازی table_cache احساس می شود. در صورت ایجاد open_tables های زیاد،  شما باید table_cache را افزایش دهید اگر شما به اندازه کافی حافظه اصلی RAM دارید.

    thread_cache 

    اگر سرور شما دارای load بالایی میباشد، که connection های زیادی دارد، thread cache را برای جلوگیری از ایجاد بار اضافه روی CPU  فعال نمایید.

    wait_timeout 

    مدت زمان به ثاینه که Mysql منتظر یک فرایند غیرفعال می ماند و پس این مدت زمان، آن connection  بسته میشود البته در اتصال های  non-interactive (غیر تعاملی).  این پارامتر باید به میزان حداقل ممکن تنظیم شود چرا که تاثیرچندانی در دسترسی و عملکرد سیستم ندارد.

    interactive_timeout 

    مشابه عملکرد  wait_timeout  و برای connection هایی از نوع interactive. تغییر این مقدار تاثیری در افزایش و یا کاهش کارایی عملکرد برنامه شما ندارد.

    عبدالهی

    کارشناس ارشد رشته نرم افزار هستم . تخصص اصلی بنده php و فریم ورک Laravel هست . برای کمک به پیشرفت علمی وب در ایران هر کاری میکنم امیدوارم مطالب آموزشی این وبلاگ بتواند به شما بازدید کننده گرامی کمک کند.

    يک ديدگاه

    1. Williams گفت:

      You share interesting things here. I think that your blog can go viral easily, but you must give it initial boost and i know how to do it, just search
      in google – mundillo traffic increase

    دسته‌ها