• لذت تجربه کنترل منابع مانند پردازش ابری روی سرور اختصاصی شما
  • ارسال شده توسط: عبدالهی تاریخ انتشار: 14 / 08 / 14 موضوع: لینوکس هیچ دیدگاهی برای لذت تجربه کنترل منابع مانند پردازش ابری روی سرور اختصاصی شما ثبت نشده

    تصور کنید سرور شما به خاطر مصرف تمامی منابع به صورت ناگهانی توسط فقط یک کاربر به صورت کامل از دسترس خارج شود !  اما با کلودلینوکس این اتفاق دیگر ممکن نخواهد بود !

    کم کم داشتیم به این موضوع که ممکن است سرور در جرقه های مصرف بسیار بالای کاربران از دسترس خارج می شود عادت می کردیم و شاید شما هم سعی می کردید در چنین مواقعی پاسخگو باشد !

    اینجاست که کلود لینوکس وارد شده و با ایزوله و کنترل جهش های مصرف هر کاربر ، از اینکه سرور شما کاملا از دسترس خارج شود جلوگیری میکند ! این به معنی نیاز به تیکت و تماس  پشتیبانی کمتر و عدم صرف وقت برای معلق کردن حساب کاربران برای شرکت میزبانی وب شما است !

    قابلیت های کلیدی Cloud Linux :

    ایزوله بودن کاربران  : تمامی حسایهای کاربری از یکدیگر جدا می باشند ، بنابراین اگر سایت یک کاربر به هر علت ناشی از مصرف منابع از دسترس خارج شود ، دیگر کاریران همچنان فعال می باشند

    • محدویت منابع هر کاربر :کلود لینوکس با بکارگیری یک تکنولوژی خاص به نام LVE در کرنل سیستم عامل منابع تخصیص یافته به هر کاربر را در سطح کرنل محدود می نماید. این باعث می شود یک کاربر سرویس هرگز نتواند از مقدار بیشتری منایع بهره گیری نماید . هیچ کاربری استثنا نیست !
    • محدودیت منابع برنامه ها : محدودیت های خاصی را برای بلاگ ، برنامه های و وب سایت خود در نظر بگیرید ، بنابراین یک جهش ناگهانی مصرف منابع دیگر سایتهای شما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. همه سایتها قطع نخواهند شد !
    • تبدیل راحت از CentOS , RedHat  به CloudLinux : فقط 5 تا 10 دقیقه برای پیاده سازی YUM بر اساس کرنل کلودلینوکس زمان خواهد برد و بعد از مشتریان شما برای پایداری بیشتر ایزوله خواهند شد . فقط 10 دقیقه !

    پشتیبانی از نوع تجاری : بر خلاف دیگر توزیع های متن باز لینوکس که از پشتیبانی جامعه لینوکسی بهره می گیرد ! شما میتوانید مشکلات خود را در کلود لینوکس از طریق سیستم تیکتینگ کلود لینوکس مطرح نمائید . تیم پشتیبانی رسانگار نیز در خصوص مشکلات هسته سیستم عامل پاسخ گوی شما خواهد بود .
    انتشار سریع وصله های امنیتی : وصله های امنیتی سیستم عامل به صورت مداوم منتظر می شوند تا مشتریان را ایمن نگاه دارند !

    محیط سبک مجازی یا LVE چیست ؟

    LVE یک تکنولوژِی ایزولاسیون می باشد که باعث افزایش ظرفیت سرور خواهد شد . LVE مقدار منابع شامل ( CPU,I/O ,Memory ) منحصر به یک پروسه از هر کاربر را محدود می نماید ، LVE یک پوسته سبک و نامرئی می باشد و LVE اکانت ها را در سرورهای میزبانی وب اشتراکی محصور نموده و به سرویس دهندگان اجازه نظارت و کنترل روی مصرف پردازنده را خواهد شد.

    LVE چه کارهایی می تواند انجام دهد ؟

    • به سرویس دهندگان اجازه کنترل منابع مصرفی هر حساب کاربری را خواهد داد .
    • از اینکه یک سایت سرور را کند نموده و یا کلا از دسترس خارج کند جلوگیری خواهد نمود.
    • ظرفیت سرور شما را بوسله کنترل منابع افزایش خواهد داد ، حال می توانید تعداد اکانت بیشتری را روی یک سرور میزبانی نمائید.
    • شناسایی سایتهایی مه مصرف بیش از اندازه منابع دارند و با این کار میتوانید طبق نیاز آنها سرویس ارائه نمائید .
    • ریسک پائین و افزایش کارایی و بهره وری در سرور های میزبانی سایت اشتراکی
    • افزایش کارایی سرور
    • و …….

     جدید : SecureLVE :

    CloudLinux به تازگی SecureLVE  را معرفی نموده است !  این پوسته ایزولاسون کاربران را به مرحله فایل سیستم رسانیده و هر کاربر محیط خاص خود را خواهد اشت. با این کار هیچ کاربری نخواهد توانست هیچ کدام از اطلاعات کاربران دیگر را مشاهده نماید . این کار باعث ایجاد یک لایه جدید امنیتی می گردد که باعث بسیار سخت تر شدن کار هکرها برای Attack,Deface و یا دزدی اطلاعات در سرویس های هاست اشتراکی خواهد شد .

    تفاوتی نمی کند یک سرور مجازی برای میزبانی سایتهای خود دارید ، یا یک ارائه کننده سرویس هاست اشتراکی روی سرور اختصاصی یا مجازی هستید ، کلودلینوکس کارایی ، بهره وری و امنیت بیشتر را برای شما به ارمغان خواهد آورد .

    کلود لینوکس گزینه بسیار مناسبی برای سرورهای میزبانی وب اشتراکی است زیرا :

    باعث افزایش تعداد اکانتهایی که میتوانید روی سک سرور میزبانی نمائید ، کاهش هزینه های سخت افزار ، مصرف برق ، فضای مورد نیاز در مرکز داده و هزینه های مدریت سرویس .

    با تکنولوژی منحصر به فرد و اختصاصی ایزولاسیون  ،این سیستم عامل از مصرف تمام منابع سرور توسط یک سایت و به طبع آن ازدسترس خارج شدن کل سرور جلوگیری خواهد کرد .

    امنیت بهبود یافته باعث کاهش زمان پشتیبانی سرویس و مدیریت سرور های از دسترس خارج شده می شود.

    منبع : rasanegar.com

    عبدالهی

    کارشناس ارشد رشته نرم افزار هستم . تخصص اصلی بنده php و فریم ورک Laravel هست . برای کمک به پیشرفت علمی وب در ایران هر کاری میکنم امیدوارم مطالب آموزشی این وبلاگ بتواند به شما بازدید کننده گرامی کمک کند.

    دسته‌ها